OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Transsibírska Magistrála

Najdlhšie vlakové spojenie na svete Transsibírska magistrála oslávilo v týchto dňoch 105. narodeniny od premiéry prvej lokomotívy na trati.
Tento neobyčajný vlak má za sebou dlhú históriu. Minulý týždeň sa japonský parlament dohodol s Ruskou federáciou o spolupráci pri rekonštrukcii Transsibírskej magistrály. 638 miliárd dolárov, čo v prepočte na slovenské koruny predstavuje výšku 13,3 biliónov je odhadovaná suma, ktorá by mala zabezpečiť väčší komfort a modernejšie trate
Financie spoza oceánu
Takmer desaťtisíc kilometrov dlhá cesta spája metropolu Ruska s Ďalekým východom. Rozhodnutie o modernizácii vyšlo z vládnych kruhov a bude zabezpečené pomocou pôžičiek a viaczdrojového financovania. Podľa japonského denníka Nikkei táto spolupráca tvorí časť plánu predstaveného japonským a ruským parlamentom, ktorý ďalej zahrňuje kooperáciu rozvoja priemyslu a investícií v regiónoch transkontinentálnej železnice. V minulom roku vyšiel z ruskej strany základný návrh na zdokonalenie najdlhšej železničnej trate na svete, ktorý bol vypracovaný na najbližších 20 rokov. Niekoľko stámiliardovú investíciu plánujú pokryť z fondov vytvorených od súkromných zaoceánskych investorov. Ak sa Transsibírska magistrála zmodernizuje, mala by čas prepravy skrátiť až o niekoľko dní. "Cestovali sme vetvou, ktorá viedla do Pekingu, takmer bez prerušenia cesty. Trvalo to sedem dní a výhľad z vlaku bol relatívne monotónny. Spávali sme v kupé so štyrmi lôžkami a ich štandard sa dal porovnať s našimi slovenskými vlakmi,“ povedal nám Ľudovít Jambrich, ktorý pred takmer 15 rokmi podnikol výlet práve Transsibírskou magistrálou.

"Ovlažiť si nohy v Bajkale“
Vlády oboch krajín rovnako očakávajú podporu od viac ako 100 japonských spoločností, ktoré podnikajú v sektore dopravy, financií a automobilovom priemysle. Rovnako plánujú predstaviť investičný plán ostatným japonským firmám, ktoré majú svoje podnikanie rozbehnuté v ekonomických zónach a oblastiach bohatých na prirodzené zdroje nachádzajúce sa v tesnej blízkosti transkontinentálnej dráhy. Plány rovnako obsahujú aj cieľ požiadať o pôžičku Japonskú banku pre medzinárodnú spoluprácu a taktiež poistenie obchodu prostredníctvom spoločností Nippon Export a Investment Insurance. Japonsko sa Rusku zaručilo, že budú pôsobiť aj ako asistenčný prvok v usmerňovaní colných poplatkov a postupov.
Je iba otázkou času, na akých postupoch sa krajiny dohodnú. Stretnutia na ministerskej úrovni sa uskutočnia na začiatku septembra v St. Peterburgu. Všetko nasvedčuje tomu, že magistrála dostane do daru novú podobu. Pravdou ostáva, že zmena sa bude týkať služieb a celkového "vonkajšieho vzhľadu“ Transsibírskej magistrály. Cestujúci fajnšmekri budú zažívať približne rovnaké pocity pri pohľade na scenériu krajiny, ktorou prechádzajú - budú však cestovať vo väčšom luxuse. "Stretol som jednu slečnu, ktorá túto cestu absolvovala, preto som to chcel skúsiť tiež. Po večeroch jednotlivé kupé pripravovali večierky, Číňania nás učili po čínsky, svojskou postavou bol aj sprievodca, ktorého rozprávania boli veľmi zaujímavé. Za najkrajší zážitok považujem zastávku pri Bajkale. Odbehli sme si do najhlbšieho jazera na svete, vzdialeného od stanice asi 200 metrov, iba si ovlažiť nohy a takmer sme nestihli vlak. Ale stálo to za to,“ spomínal na transkontinentálnu cestu Ľudovít Jambrich

Rakúšania navrhli prechod magistrály cez Bratislavu

Pred tromi rokmi vznikol návrh predĺženia Transsibírskej magistrály o 500 kilometrov. Rakúska Strana zelených mala v úmysle spojiť hlavné železničné trate vedúce z juhopoľského mesta Katovice, cez Košice a Bratislavu s konečnou zastávkou vo Viedni. Pôvodný plán pozostával z tratí so širokým rozchodom, ktoré nás vo veľkej miere odlišujú od transsibírskych vlakových tratí a celkové náklady na ich vybudovanie sa odhadovali na jednu miliardu eur, v prepočte asi 30 miliárd korún, s polovičným príspevkom od Európskej únie. Takáto stavba by pomohla najmä Rakúsku pri rozširovaní trhov najmä na Ďaleký východ.

 

English version

The longest train in the world, Trans-Siberian railway in those days celebrated the 105th birthday from the premiere of the first locomotive on the track.
This remarkable train has a long history. Last week the Japanese Parliament agreed with the Russian Federation on cooperation in the reconstruction Transsiberian motorway. 638 billion U.S. dollar, which is calculated on the Slovak koruna is EUR 13.3 billion is the estimated amount, which should provide more comfort and modern lines
Finance spoza Ocean
Nearly ten thousand kilometer long road connecting the capital of Russia's Far East. The decision to upgrade came out of government circles and will be secured through loans and multi-source financing. According to the Japanese journal Nikkei this cooperation forms part of the plan presented by the Japanese and the Russian Parliament, which also includes the development of industrial cooperation and investment in the regions of transcontinental railways. In the past year went from the Russian side the basic proposal to improve the longest railway in the world, which was prepared for the next 20 years. Several stámiliardovú investment plans to cover the funds generated from private transatlantic investors. If the Trans-Siberian railway upgraded transit time should be shortened to a few days. "We traveled a branch which led to Beijing, almost without interruption of the journey. It took seven days to a view from the train was relatively flat. Spávali We coupe with four beds and gave them a standard to compare with our Czech trains," said Louis Jambrich us that almost 15 years ago took a trip just Transsiberian motorway.

"Ovlažiť your feet in Bajkale"
Governments of both countries also expect support from more than 100 Japanese companies doing business in the transport sector, finance and automotive industries. Similarly, plans to present an investment plan to other Japanese firms that have launched their business in the economic zones and areas rich in natural resources located in close proximity to transcontinental path. Plans also include the aim to apply for a loan Japan Bank for International Co-operation and trade through the insurance companies Nippon Export and Investment Insurance. Japan to Russia ensure that it will also act as assisting in the guiding element of the duties and procedures.
It is only a matter of time for which the country agreed procedures. Ministerial meetings are held at the beginning of September in St. Petersburg. All indicators suggest that the arterial into a new gift. The truth is that change will involve service and overall external appearance of "Transsiberian motorway. Connoisseur Passengers will experience approximately the same feelings when looking at the scenery countries undergoing - but will travel in greater luxury." I met Miss one of this journey graduated, I wanted to try also. After dinner each evening preparing coupe, the Chinese taught us in Chinese, was the uncommon character guide, which the narrative was very interesting. For the best experience I believe the stop in Bajkale. Odbehli we are the deepest lake in the world, remote from the station about 200 m, only the ovlažiť feet and we almost nestihli train. But still for, "remembers the way transkontinentálnu Louis Jambrich Austrians proposed transition motorway from Bratislava

Three years ago a proposal for the extension of the Trans motorway 500 km. Austrian Green Party intends to combine the main railway lines leading from the city of Katowice juhopoľského through Kosice and Bratislava with a final stop in Vienna. The original plan consisted of lines with a wide track, which we largely differ from the Transsiberian train tracks and the total cost of their construction is estimated at one billion euros, calculated around 30 billion crowns, with half of the European Union. Such a structure would help Austria in particular in expanding markets in the Far East.